Who’s Next Prèt-à-Porter Paris HALL 4 FAME!

FAME features the top creative international women’s ready-to-wear brands. This exclusive selection is deliberately restricted to 200 exhibitors each season and is a must-see for retailers and department stores in search of exclusive, upscale products.

The sleek, elegant decor is designed to present the collections to advantage. Each session features a new selection of participants, ensuring the event remains the leading trends showcase.

Antik Batik, April May, Baum und Pfergarten, Berenice, Brigitte Bardot, CariocaCollection, Didier Ludot La Petite Robe Noire, Essentiel, Hotel Particulier, Laurence Doligé, Léon & Harper, Muse of Love, Orla Kiely, Pomendere, Roberto Collina, Sessun, Stella Forest, Swildens, Valentine Gauthier, Vannina Vesperini…

http://www.whosnext.com/fame

NIEUW IN JUNI!

WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris
30 juni tot en met 3 juli 2012
http://www.whosnext.com

Zoals bekend gemaakt in september 2011 zijn de data van de Franse modevakbeurzen verplaatst naar eind juni 2012.
Na de editie van afgelopen januari heeft de beursorganisatie, WSN DEVELOPPEMENT deze dataverandering aangekondigd.

 EEN NIEUWE ORGANISATIE ZORGT VOOR EEN BETER OVERZICHT

Een nieuw plan
Geprezen door vele mode professionals, heeft de eerste editie van WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris afgelopen januari 65682 bezoekers verwelkomd en een sterk nieuw fundament gebouwd voor de “nieuwe” beurs.

Om de bezoekers tegemoet te komen en overzicht te creëren, heeft de beursorganisatie besloten om de indeling van de beurs aan te passen. De belangrijkste wijzigingen hebben vooral plaatsgevonden voor de sector Mr. Brown die naar hal 7 verhuist en voor alle mode accessoires: PREMIERE CLASSE, MESS AROUND en LE CUBE. Deze drie sectoren worden naast elkaar geplaatst in hal 3. Het doel is niet om de strategie die tot nu toe perfect gewerkt heeft te veranderen of om alle producten door elkaar te mengen maar om te reorganiseren in dezelfde hal en ervoor te zorgen dat het aanbod van 900 merken duidelijk verdeeld wordt volgens het type producten en de soort distributienetwerken.

TWEE BELANGRIJKE PLEKKEN BUITEN
Met het zomerseizoen in het vizier zal het buiten gangpad van de Porte de Versailles zijn voorzien van een scala aan gebeurtenissen. L’allée extérieure centrale (de centrale buiten gelegen straat) verandert in een centrum van entertainment. Zowel ‘s avonds als overdag kun je genieten van het prachtige uitzicht van Parijs op 50 meter hoogte tijdens een 4-daags evenement op het terras van Hal 7, gastheer van de legendarische WHO’S NEXT happy hours. De roltrap Orion zal open blijven voor een gemakkelijkere en snellere toegang tot het park en expositiecomplex hal 7.

FOCUS OP jonge ontwerpers
Photo Stands Artsthread in januari? Stands blog? Focus op jonge ontwerpers?Van het begin af aan is het een erezaak voor Who’s Next om elke editie weer jonge Franse en buitenlandse ontwerpers in de spotlight te zetten en te steunen door hen extra aandacht te geven en speciale tarieven te bieden.
FRESH, is in het leven geroepen in 2006 en komt terug in juni. Bij de ingang van Fame krijgen 25 jonge ontwerpers de kans hun creaties te tonen. Ontwerpers conceptuele en avant-garde, maar ook studenten van internationale modescholen, waaronder de 10 winnaars van het online platform www.artsthread.com.

De 16 nieuwe winnaars van WHOSNEXTBLOG.COM, wedstrijd voor jonge ontwerpers, en 4 coups de cœur (lievelingen) van de afgelopen editie in januari, krijgen de mogelijkheid om hun creaties te presenteren in de sector waar ze bijhoren: mannenmode op MR. BROWN, damesmode op PRIVATE, accessoires op PREMIERE CLASSE, schoenen op MESS AROUND.
In het kader van deze wedstrijd, verlengt SPARTOO haar partnerschap met MESS AROUND. Naar aanleiding van de stemmen van de surfers die verzameld zijn op de site, www.spartoo.com heeft een van de winnaars van de categorie « schoenen » de kans om een schoenencollectie “capsule” te ontwikkelen. Deze collectie zal uitsluitend worden verkocht via hun site.
Tot slot, ESMOD PARIS profiteert van de vervroegde data van de beurs en presenteert haar show (promotie 2012) maandag 2 juli om 18uur.

+ MEER MODE Informatie
> Catwalk WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris: dagelijks worden de laatste trends Lente/Zomer 2012 gepresenteerd – Elk dag om 12uur30 (+ 16uur30 zondag en maandag) – Hal 7.3
> Conferenties door NELLY RODI en WGSN – locatie, data en tijden t.z.t.
> De Trendforums worden geregeld door NELLY RODI op PRIVATE hal 7.2 (damesmode) en in MESS AROUND (kind). DRESSING THE MAN, een Multi-brand boutique gewijd aan mannenmode zal een trendforum hosten op MR.
> Personal Shoppers om de inkopers te helpen, kosteloos en op afspraak.

PRIVATE

A GLOBAL OFFER OF MORE THAN 600 FEMININE READY TO WEAR BRANDS!

CLICK TO SEE THE ENTIRE NEWSLETTER

WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris!!

WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris

Eind juni is presenteert Green Orange zich wederom op de beursvloer van WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris. De inschrijvingen om deel te nemen aan dit collectief zijn in volle gang!
Met meer dan 50.000 internationale bezoekers en ruim 150.000 exposanten is dit de grootste modevakbeurs ter wereld. Het Green Orange collectief staat wederom met een ruim aantal Nederlandse merken op de beurs!

Nieuwsgierig naar de beurs en Green Orange? Bekijk de blog en lees over de merken die eerder deelnamen aan het collectief of bekijk de foto’s!
Voor meer informatie over WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris: WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris

Heb je vragen? Mail voor meer info naar:  info@wave-up.com

Showroom International

Showroom International is joining with Wave Up to promote the Dutch designers participating in the Green/Orange collective at Moda Manhattan and Accessories the Show, February 21-23.

Showroom International is the online showroom for international independent fashion designers.  Showroom International connects independent brands with buyers and press.  Working with live events, trade shows and fashion weeks, Showroom International helps designers to promote their collections worldwide.

The Showroom International blog features news items about the designers and events they participate in.

http://showroomintl.wordpress.com/category/designers-from-the-netherlands/

Catwalk Show Parijs!

Bekijk de foto’s van van de Catwalk Show Silhouette tijdens Who’s NEXT Prêt-à-Porter Paris!

Je ziet o.a. stukken van: Mirjam Nuver, Sage and Ivy, LoveLuha, Roya Hesam en Raafh!

photo catwalkshow

Green Orange boekt opnieuw succes in Parijs!

Eind januari stond het Green Orange collectief op de beurs vloer van Who’s NEXT Prêt-à-Porter Paris. 28 van de beste Nederlandse modemerken waren aanwezig op de grootste modevakbeurs ter wereld. Green Orange ontving in de Green Orange stand internationale agenten, boetiekeigenaars, inkopers en pers. Naast de deelnemende merken waren ook de prachtige Nederlandse merken Sao Paulo en Discovering aanwezig op de beurs.

 Green Orange is een initiatief van Wave-Up Marketing & Promotion. Sylvie verdierre en Stephan Waals eigenaars van Wave-Up kijken terug naar een geslaagde beurs. “Het was wat rustig aan onze kant van de beursvloer op private 7.2 toch hebben de meeste merken successen geboekt”. Tijdens de beurs hebben vrijwel alle merken ofwel orders geschreven, internationale agenten ontmoet of interessante contacten opgedaan.

In de zomer keert Green Orange terug naar Parijs om voor de tweede keer deel te nemen aan Who’s NEXT Prêt-à-Porter Paris.

New York February 21-23, 2012 – Fall/Winter 2012

Moda Manhattan’s Fall/Winter 2012 focus on Ready-To-Wear continues to thrive with retro-styling in many forms from coats to dresses to jackets to blouses… and much, much more! Fur and shine such as sequins and metallics are important trims that will satisfy all of your season’s needs and wants. For the Modern Contemporary customer, a fresh approach to feminine dressing in true-rich shades will be the driving force for creating an unparalleled market experience this February 21-23, 2012.

Show Information

Fall/Winter 2012 February 21-23, 2012
Tuesday, 9am – 6pm
Wednesday, 9am – 6pm
Thursday, 9am -4pm
Javits Center, New York

WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris, discover the trade show offer

Womenswear offer

FAME and PRIVATE areas represents the womenswear offer.
700 brands

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALL 4

FAME features the top creative international women’s ready-to-wear brands. This exclusive selection is deliberately restricted to 200 exhibitors each season and is a must-see for retailers and department stores in search of exclusive, upscale products.

More information

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALL 7

PRIVATE hosts all the top international women’s ready-to-wear labels. Buyers can follow a special trail to view contemporary and commercial collections grouped by fashion sector.

More information


menswear and urban offer

MR.BROWN represents two complementary, markets : urban wear and menswear with 350 brands.

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALL 3

More than 300 textile, shoe and accessory brands are represented across two complementary markets – Urban Wear and Menswear.
More information


accessory offer

A global and consistent accessory offer divided into four complementary areas.
1 000 brands.

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALLS 3,4,2

The international event for fashion accessory designers at Porte de Versailles is the market’s leading platform targeted at the ready-to-wear retail market. Some 600 labels take part each season.

More information

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALL 2.1

MESS AROUND is the shoe trade’s key information and B2B event.

More information

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALL 2.2

LE CUBE is the leather goods area at Porte de Versailles. Products are being presented by sector to attract specialist retailers.

More information

WHO'S NEXT PRET-A-PORTER PARIS > HALL 7.2

PRIVATE also features a selection of accessories: PRIVATE ACCESSOIRES gathers the latest it products complementing the ready-to-wear collections.

More information