WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris
30 juni tot en met 3 juli 2012
http://www.whosnext.com
Zoals bekend gemaakt in september 2011 zijn de data van de Franse modevakbeurzen verplaatst naar eind juni 2012.
Na de editie van afgelopen januari heeft de beursorganisatie, WSN DEVELOPPEMENT deze dataverandering aangekondigd.
EEN NIEUWE ORGANISATIE ZORGT VOOR EEN BETER OVERZICHT
Een nieuw plan
Geprezen door vele mode professionals, heeft de eerste editie van WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris afgelopen januari 65682 bezoekers verwelkomd en een sterk nieuw fundament gebouwd voor de “nieuwe” beurs.
Om de bezoekers tegemoet te komen en overzicht te creëren, heeft de beursorganisatie besloten om de indeling van de beurs aan te passen. De belangrijkste wijzigingen hebben vooral plaatsgevonden voor de sector Mr. Brown die naar hal 7 verhuist en voor alle mode accessoires: PREMIERE CLASSE, MESS AROUND en LE CUBE. Deze drie sectoren worden naast elkaar geplaatst in hal 3. Het doel is niet om de strategie die tot nu toe perfect gewerkt heeft te veranderen of om alle producten door elkaar te mengen maar om te reorganiseren in dezelfde hal en ervoor te zorgen dat het aanbod van 900 merken duidelijk verdeeld wordt volgens het type producten en de soort distributienetwerken.
TWEE BELANGRIJKE PLEKKEN BUITEN
Met het zomerseizoen in het vizier zal het buiten gangpad van de Porte de Versailles zijn voorzien van een scala aan gebeurtenissen. L’allée extérieure centrale (de centrale buiten gelegen straat) verandert in een centrum van entertainment. Zowel ‘s avonds als overdag kun je genieten van het prachtige uitzicht van Parijs op 50 meter hoogte tijdens een 4-daags evenement op het terras van Hal 7, gastheer van de legendarische WHO’S NEXT happy hours. De roltrap Orion zal open blijven voor een gemakkelijkere en snellere toegang tot het park en expositiecomplex hal 7.
FOCUS OP jonge ontwerpers
Photo Stands Artsthread in januari? Stands blog? Focus op jonge ontwerpers?Van het begin af aan is het een erezaak voor Who’s Next om elke editie weer jonge Franse en buitenlandse ontwerpers in de spotlight te zetten en te steunen door hen extra aandacht te geven en speciale tarieven te bieden.
FRESH, is in het leven geroepen in 2006 en komt terug in juni. Bij de ingang van Fame krijgen 25 jonge ontwerpers de kans hun creaties te tonen. Ontwerpers conceptuele en avant-garde, maar ook studenten van internationale modescholen, waaronder de 10 winnaars van het online platform www.artsthread.com.
De 16 nieuwe winnaars van WHOSNEXTBLOG.COM, wedstrijd voor jonge ontwerpers, en 4 coups de cœur (lievelingen) van de afgelopen editie in januari, krijgen de mogelijkheid om hun creaties te presenteren in de sector waar ze bijhoren: mannenmode op MR. BROWN, damesmode op PRIVATE, accessoires op PREMIERE CLASSE, schoenen op MESS AROUND.
In het kader van deze wedstrijd, verlengt SPARTOO haar partnerschap met MESS AROUND. Naar aanleiding van de stemmen van de surfers die verzameld zijn op de site, www.spartoo.com heeft een van de winnaars van de categorie « schoenen » de kans om een schoenencollectie “capsule” te ontwikkelen. Deze collectie zal uitsluitend worden verkocht via hun site.
Tot slot, ESMOD PARIS profiteert van de vervroegde data van de beurs en presenteert haar show (promotie 2012) maandag 2 juli om 18uur.
+ MEER MODE Informatie
> Catwalk WHO’S NEXT Prêt-à-Porter Paris: dagelijks worden de laatste trends Lente/Zomer 2012 gepresenteerd – Elk dag om 12uur30 (+ 16uur30 zondag en maandag) – Hal 7.3
> Conferenties door NELLY RODI en WGSN – locatie, data en tijden t.z.t.
> De Trendforums worden geregeld door NELLY RODI op PRIVATE hal 7.2 (damesmode) en in MESS AROUND (kind). DRESSING THE MAN, een Multi-brand boutique gewijd aan mannenmode zal een trendforum hosten op MR.
> Personal Shoppers om de inkopers te helpen, kosteloos en op afspraak.