Madame de Pé

~Nieuwe collectie biedt de oplossing voor de fietsende vrouw met stijl~

29 december 2011, AMSTERDAM: Van 21 t/m 24 januari introduceert Madame de Pé haar herfst / winter collectie 2012 – 2013 op de beursvloer van Who’s Next Prêt-à-Porter Paris. De regencouture van het jonge Nederlandse merk biedt de oplossing voor fietsende dames die er ook in de regen stijlvol uit willen zien. Op de beurs maakt Madame de Pé deel uit van het Green Orange collectief dat bestaat uit 30 Nederlandse merken waaronder Barbara van der Zanden die de collectie van Madame de Pé heeft ontworpen. Met dit unieke concept is Madame de Pé klaar voor Europa.

Het uitgangspunt van de regencouture is stijlvolle regenkleding die écht werkt op de fiets. De ontwerpen zitten vol functionele details die ervoor zorgen dat fietsers droog blijven zonder in te leveren op stijl. Loodkoord in de zoom houdt de jas over de knieën; de capuchon draait mee wanneer je over je schouder kijkt.

De ontwerpen van Madame de Pé zijn volledig afgestemd op de behoeften van klanten: “Wij zagen dat sommige vrouwen graag een korte jas willen hebben, voor dagen dat het miezert. Deze introduceren we naast een nieuwe lange jas. Verder hopen we de show te stelen met iets wat nog niet eerder is gezien: de Kimoncho – een elegante poncho die stijlelementen  leent van de Japanse kimono. De kimoncho is de ideale oplossing voor vrouwen die bij onvoorspelbaar weer iets mee willen nemen om over hun eigen jas te dragen wanneer de bui losbarst.

Madame de Pé is een initiatief van C.Note (cnote.nl), een bedrijf in Amsterdam dat producten en diensten ontwerpt ter verbetering van het leven van mensen. Ongeveer twee jaar geleden kwam het idee om een beter uitziend alternatief voor de gele regenponcho te ontwerpen. Madame de Pé is geïnspireerd door Madame de Pompadour, de beroemde maîtresse van Lodewijk XV. Haar bouffante kapsels en extravagante jurken inspireerden een uitgesproken en vrouwelijke collectie met een vleugje humor.

Het is voor het eerst dat Madame de Pé haar regencouture presenteert in Parijs. Het merk stond in 2011 al op de New Amsterdam Bike Show in New York en werd naar aanleiding van hun deelname vermeld in een artikel over stijlvolle fietskleding in de Wall Street Journal. Het jonge team van Madame de Pé kijkt erg uit naar haar deelname aan de beurs in Parijs. “Who’s Next Prêt-à-Porter Paris biedt een kans om ons concept in één klap bij een enorm publiek uit de modebranche te introduceren.”

De komende jaren wil het merk graag uitbreiden en op grote schaal gaan opereren. “We zouden onze jassen graag zien hangen bij modezaken of luxe fietswinkels.” Fietsen is een regulier vervoersmiddel, niet alleen in Amsterdam maar ook in vele steden in de rest van Europa. Zo worden er in Parijs alleen al 110.000 Vélib fietsen per dag gehuurd! Het is voor Madame de Pé een logische stap om actiever te worden in het buitenland. Madame de Pé zegt daarom in heel Europa: Go Ahead. Bike. You’ll Look Great.

Meer weten over Madame de Pé? Ga naar www.madamedepe.com of neem contact op met Loes Witschge (loes@madamedepe.com, +31 (0)6 43 703 524).

Plaats een reactie